+371 63027467  6vsk@izglitiba.jelgava.lv

Mūsdienīga, sadarbībai atvērta skola
previous arrow
next arrow
Slider

2017./2018. m.g. Jelgavas 6. vidusskolā tiek uzsākta dalība Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”. 2017./2018.m.g. projektā iesaistīti 10, bet 2018./2019.m.g.   20 pedagogi, kuri projekta ietvaros īsteno aktivitātes, kas sniedz atbalstu skolēniem mācībās, ievērojot skolēnu intereses, spējas, grūtības, strādājot gan grupās, gan nodrošinot individuālas nodarbības.

Projekta īstenošanas laiks ir no 2017. gada 1. septembra līdz 2019. gada 31. maijam.

Projekta ietvaros skola iesaistīsies

STEM un vides jomā:

nodarbību cikls  dabaszinībās “Vides akadēmija”

nodarbību cikls dabaszinībās un fizikā “Izglītojamie eksperimentē”

Multidisciplinārajā jomā:

individuālas nodarbības izglītojamajiem

Ārpusstundu sporta jomā

basketbola nodarbības (2017./2018.m.g.)

Ar 2018./2019.m.g darbu projektā uzsāk logopēds.


Zinātnes centra “AHHAA” apmeklējums Igaunijā, Tartu.

  1. gada 30. maijā Jelgavas 6. vidusskolas 5. b klases skolēni devās mācību ekskursijā uz Zinātnes centru “AHHAA” Tartu, Igaunijā. Zinātnes centrā skolēniem bija iespēja apmeklēt darbnīcu “ CSI: DNS atdalīšana”. Darbnīcā skolēni uzzināja, ka DNS ir kā recepte, kas satur visu nepieciešamo informāciju par mūsu vizuālo izskatu – matiem, acīm, degunu un pat smadzenēm. Visām dzīvajām radībām ir DNS (kā dzīvniekiem, tā arī augiem) un mēs visi kaut kādā mērā esam līdzīgi, pēc sava ģenētiskā materiāla.

Skolēni apmeklēja arī planetāriju. Planetārijā bija iespēja vērot zvaigžņotās debesis unikālā vietā – pilnas lodes hibrīdplanetārijā un uzzināt, kas ir zvaigznes? Kurš izdomāja zvaigznājus? Varēja sekot pa austronautu pēdām un doties Visuma plašumos, ārpus mūsu Saules sistēmas.

Skolēni paši patstāvīgi varēja iepazīties ar zinātnes centra “ AHHAA” piedāvāto ekspozīciju, kas demonstrē bioloģijas, fizikas, ģeogrāfijas un materiālu zinātnes likumus un ļauj interaktīvā veidā tos apgūt.

Paldies par brīnišķīgo mācību ekskursiju!

 


Mācību vizīte uz Tērvetes dabas parku.

2019. gada 14. maijā Jelgavas 6. vidusskolas 5.a un 5. b klašu skolēni apmeklēja “Latvijas Valsts mežu” dabas parku Tērvetē. Skolēni piedalījās nodarbībā meža vidē “Zaļā klase”, kurā uzzināja par dažādu koka sugām, to augšanas apstākļiem, vides ietekmi uz augšanas ātrumu.

Skolēni uzzināja, ka koka vecumu var noteikt saskaitot zaru vainagu stāvus (katru gadu skujkoki aug, veidojot jaunu zaru vainagu) un pieskaitot šim skaitlim vēl 3 gadus. Ja kociņš ir mazāks par 2 m, tad attālums no zemes līdz pirmajiem zariem ir viens gads.

LMV vides izglītības speciālisti iepazīstināja skolēnus ar dažādām dzīvnieku sugām, kas dzīvo dabas parkā Tērvete, viņi iemācījās pēc pēdu nospiedumiem noteikt dzīvnieku sugu.

Skolēniem bija iespēja atpūtu dabā apvienot ar vides izziņas aktivitātēm.

 


 

Mācību ekskursija uz interešu izglītības iestāde “Mazā Brīnumzeme”

Mērķis:

  • Iepazīstināt skolēnus ar Interešu izglītības iestādi “Mazā Brīnumzeme”
  • Veicināt sadarbības prasmes
  • Attīstīt kultūras izpratnes un kultūras izpausmes kompetences
  • Audzināt pieklājīgas uzvedības normas sabiedrībā

2019.g. 29.maijā  2. klases kopā ar audzinātājām  A.Minaļto un L. Ivanovu,  apmeklēja Interešu izglītības iestādi “Mazā Brīnumzeme”

Mēs uzzinājam, ka Mazā Brīnumzeme ir ne tikai interešu izglītības un tehnoloģiju iepazīšanas centrs, šeit atrodas arī miniatūras pasaules ekspozīcija, kurā vispārdrošākie sapņi kļūst par īstenību.

Cilvēku rokām radītajā un izveidotajā mini-pasaulē ir pilsētas un lauki, brauc mašīnas un vilcieni, dienu nomaina nakts, aug koki, puķes, zāle, ganās lopi un savās ikdienas gaitās dodas cilvēki.

Brīnumzemes ielās arī ir sastrēgumi, satiksmi regulē luksofori, vilcieni kursē pēc saraksta. Mājās, veikalos, skolās, slimnīcās un fabrikās norisinās tādi paši ikdienas notikumi, kā dzīvē.

Skolēni, kopā ar meistaru, dodas miniatūrās pasaules apceļošanā – tajā viss ir tieši tāds, kā dzīvē, tikai 87 reizes mazāks!

Skolēnus iepazīstināja ar profesijām un prasmēm, bez kurām nebūtu iespējams izveidot Mazās Brīnumzemes maketu – pie tā tapšanas ir strādājis mehatroniķis, elektroniķis, mākslinieks, programmētājs, metinātājs, galdnieks, elektriķis un arhitekts.

Nodarbības otrajā daļā, bērni 3D darbnīcā izveido nākotnes Latvijas maketu, kad svinēsim valsts 150.dzimšanas dienu. Skolēni atveido vietu, kurā plāno dzīvot, strādāt vai kādu vēlas izveidot paši saviem spēkiem.

Dodoties mājup, izveidotos maketus skolēni paņēma līdzi – nākotnes profesionāļu sapņu, prasmju un zināšanu turpmākai iedvesmai.

 


 

 2019. gada 13.februārī Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā notika ikgadējais Jauno vides pētnieku forums „Skolēni eksperimentē”.

Foruma uzdevums bija rosināt skolēnu interesi par dabas sistēmu un procesu pētīšanu, veidojot izpratni par dabas daudzveidību un vienotību, lai sekmētu labvēlīgu attieksmi pret vides un veselības saglabāšanu un uzlabošanu,  veicināt pētnieciskās prasmes, mācoties no iegūtās pieredzes, kas ļauj skolēnam patstāvīgi un radoši risināt problēmuzdevumus pētnieciskajā darbībā.

Mūsu skolas skolēni uzrādīja augstus rezultātus:

1. vieta –      Timurs Veļbickis                     4.a kl.        (I. Timofejeva)

2. vieta –      Pāvels Baks                              5.b kl.        (I. Zaikina)

2.vieta  –     Markuss Korotkovs                2.b kl.        (L. Ivanova)

3. vieta –      Anastasija Borisova              3.a. kl.       (L. Minalta)

atzinība  –   Alivija Soboļeva                       3.b kl.       (J. Fjodorova)

atzinība –    Valerija Lebedeva                   3.b kl.       (J. Fjodorova)

atzinība  –   Darja Avlasko                          4.a kl.       (I. Timofejeva)

  

 


Nodarbību cikls fizikā un dabaszinībās “Skolēni eksperimentē”

Pedagogi- Irina Timofejeva un Tatjana Kločane.

Nodarbībās, kurās piedalās 5.-9. klašu skolēni, notiek vides izzināšana, veicot praktiskus ar dabu un apkārtējo vidi saistītus eksperimentus un pētījumus. Mērķis ir ieinteresēt skolēnus dabaszinību cikla mācību priekšmetu apguvē, attīstīt loģisko domāšanu. Strādājot grupās (pāros) skolēni veic eksperimentus, mācās apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus par savu eksperimentālo darbību. Iegūtās zināšanas skolēniem palīdzēs paplašināt savu redzesloku, kā arī veikt uzdevumus dabaszinības mācību priekšmetu cikla olimpiādēs un konkursos.

Nodarbībās tiek veikti, piemēram, šādi eksperimenti:

“Augu audzēšana hidroponikā”,

“Kā veicināt sēklas dīgšanu”,

“Tigmonastijas augiem”,

“Ēnas garums”,

“Vienmērīga taisnlīnijas kustība”,

“Vidēja ātruma noteikšana” u.c..

2017./2018.m.g. notikušās aktivitātes:


Pāvels Baks (4.b) piedalījās pilsētas konkursā “Skolēni eksperimentē” ar savu eksperimentu “Mākslīgā zīda iegūšana”

Katrīna Borisova (6.b) pilsētā ar savu eksperimentu “Augu tignomostija: vai ir vērts tos aiztikt bez vajadzības” ieguva 1. vietu un piedalījās Rīgas kārtā.


Nodarbību cikls dabaszinībās “Vides akadēmija”

2018./2018.m.g. Pedagogi- Alla Minaļto, Lilija Minalta, Jeļena Fjodorova, Larisa Ivanova.

2017./2018.m.g. Pedagogi- Ludvika Marija Aļehno, Alla Minaļto, Lilija Minalta, Jeļena Fjodorova.

Nodarbību cilka ietvaros 2.-3. klašu izglītojamie eksperimentējot apgūst jaunas zināšanas.

Praktiskajās nodarbībās, izglītojamie nostiprina dabaszinību cilka stundās apgūtās zināšanas, pēta norises dabā. Bērneim tiek sniegta iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praskē, ieinteresējot apgūt arvien jaunas prasmes.

Nodarbībās tiek veikti dažādi eksperimenti,. Piemēram,
1. Eksperiments ar balonu un adāmadatu

2. Brīnumšķidrums
3. Lipekļa gatavošana
4.  Statiskā elektrība
5. Eksperiments ar putnu spalvam
6. Eksperiments ar mikroskopu (sīpolu šūnas, asinis mikroskopā)
7. Garuma mēri

 


“Vides akdēmijas” nodarbībās iesasitītie izglītojamie piedalās konkursos:

2018./2019.m.g.:

2.vieta  –     Markuss Korotkovs                2.b kl.        (L. Ivanova)

3. vieta –      Anastasija Borisova              3.a. kl.       (L. Minalta)

atzinība  –   Alivija Soboļeva                       3.b kl.       (J. Fjodorova)

atzinība –    Valerija Lebedeva                   3.b kl.       (J. Fjodorova)

2017./2018.m.g.:

3.a klases skolēns Timurs Veļbickis piedalījās ZRKACā “Skolēni eksperimentē” un “Rīgas Dabaszinību skolā” ar savu eksperimentu “Vārāmās sāls, pārtikas soda un augļi”.


Ko runā skolēni????

  1. a klases skolēni:

Timurs V.: “Pateicoties eksperimentu nodarbībām, es pats mājās sāku veikt eksperimentus un piedalījos pilsētas eksperimentu konkursā un Rīgas dabaszinību centrā.”

Dāvids K.: “Bet es tagad varu pagatavot elektrisko magnētu.”

Darja A.: “es savu ģimeni pārsteidzu ar trikiem, izmantojot gaisa balonus.”

Sofija K.: “Man ļoti patīk gatavot figūriņas no kārtainās mīklas, kuru varu pagatavot pati.”

Kirils B, Saša J.: “Mums palika atmiņā eksperimenti ar magnētiem. Mēs uzzinājām neparastas lietas par vienkāršam lietām.”

  1. b klases skolēni:

Arīna T.: “Tagad, pateicoties eksperimentiem, es varu mājās pagatavot kārtainos kokteiļus”.

MarksM.: “ Mammai sen jau prasīju nopirkt kinētiskās smiltis. tagad tās spēju izgatavot pats mājas apstākļos”.

Ļera O.: “Eksperimentos” mēs gatavojam šķīdumu burbuļu pūšanai no glicerīna, ziepēm, ūdens un cukura. Burbuļi bija lieli un ilgi neplīsa. mājās es tos pagatavoju māsas dzimšanas dienai.”

Iļja G., Romans M.: “eksperimentos “gaisma un krāsa” mēs uzzinājām, kas ir periskops, un izgatavojām paši.”

Ļera G, Ļera O., Iļja G.: “Bet mēs pilsētas eksperimentu konkursā ieguvām 2. vietu, pierādot hipotēzi, ka šķidrais līdzeklis trauku mazgāšanai nelabvēlīgi ietekmē ūdenī peldošo putnu tauku slāni.”


Basketbola nodarbības

Pedagogs- Olga Fjodorova.

Basketbola nodarbībās 3.-9. klašu izglītojamie (gan zēni, gan meitenes) uzlabo savstarpējās komunikācijas prasmes, kā arī individuālo meistarību basketbolā un fiziskajā sagatavotībā. Mūsus skolā basketbola nodarbības ir jauna sporta aktivitāte.

Katru piektdienu notiek sacensības savā starpā. Uzdevumi ir dažādi, bet visi ir ar basketbola elementiem. Piemēram, 1 minūti mestieni grozā, līkloču skrējieni ar roku maiņu, uzņemot laiku. Šāda veida aktivitātēs izglītojamie mācās savstarpēji sadarboties, priecāties par citu veiksmēm, analizēt kļūdas un attīstīties.


Pedagoga palīgs. Individuālas nodarbības.

Pedagogi- Anastasija Tanona, Alla Minaļto, Valentīna Ancāne,  Ineta Bušmane, Gita Jēgere, Sandra Krūmiņa, Skaidrīte Vilcāne, Daina Gasparoviča, Oksana Mihailova, Žanna Stankeviča, Tatjana Kločane, Jeļena Baštana, Jeļena Kohanoviča.

Lai mācīšanās procesu padarītu saprotamāku, interesantāku un skolēnam pieejamāku, pedagoga palīgi savā darbā izmanto dažādas metodes. Nodarbībās skolēni strādā gan individuāli, gan pāros, izmanto atgādnes, vizuālos materiālus. tādējādi tiek nostiprinātas zināšanas un attīstītas mācīšanās iemaņas.

Stundu laiki

Mācību priekšmetu stundu laiki

zvani

Seko mums Facebook
Facebook Pagelike Widget
E- klase
Jelgava.lv
Jelgavas pilsētas mājas lapa www.jelgava.lv